De meeste mensen met wie je spreekt zijn het er over eens. Deze theatervoorstelling is bijzonder; een verhaal dat vertelt moet worden én iedereen zou moeten zien.
Zoals een medewerker van CRASH Luchtoorlog & Verzetsmuseum ’40-’45 mij zei “onze doelgroep is 17 miljoen mensen” de vraag is echter hoe bereiken wij al deze mensen?
Het is geen commerciële voorstelling; geen verdienmodel. We werken hoofdzakelijk met vrijwilligers en bijna iedereen geeft negen maanden van zijn tijd en aandacht om dit project mogelijk te maken.
Hier omheen dragen ook nog eens tientallen mannen en vrouwen het project een warm hart toe door hun bijdrage in het werven van fondsen; bouwen van de barak bedden en het deco; naaien van kleding; maken van stromatrassen gevuld met stro; aanleren van de liederen en tekst; hoofddoekjes; bij elkaar zoeken van de juiste kleding; ontwerpen van drukwerk; ontwikkeling van de website met alle berichtgeving om jou te informeren; ontwerp van de programma boekjes; het aanschrijven van de media, musea, kerken en scholen; het promoten van het boek “Samen Eervol Overleefd” van Hans Suijs en nog veel meer.
Vandaag vergadert het PR Team over het ophangen van posters en het flyeren door alle actrices in Gouda en omstreken. Al met al een behoorlijke bedrijvigheid en iedereen die zijn/haar steentje bijdraagt.
Het wordt hoe dan ook een voorstelling om nooit te vergeten en we hopen met zoveel mogelijk mensen samen stil te mogen staan; dat vrijheid een van de kostbaarste zegeningen is die we ons voor kunnen stellen.
Wil jij jouw steentje bijdragen en mensen uitnodigingen voor de voorstelling? Alvast bedankt en we hopen je te ontmoeten op 1, 2 of 3 mei 2020 om samen te herdenken én onze vrijheid te vieren!
Door: Marielle Kolster